Selecteer een pagina

Osmo is een interactief product voor de Ipad. Osmo maakt gebruik van reflectieve kunstmatige intelligentie, een geavanceerde technologie die de ‘echte’ en de digitale wereld dichter bij elkaar brengt. Met Osmo kunnen de iPad en iPhone de kracht van fysiek spelen combineren met de digitale voordelen van realtime feedback. Spelen voor het scherm nodigt studenten uit om samen te werken op de tafel of op de grond terwijl ze tastbare stukjes van het spel manipuleren, zoals getaltegels, lettertegels, tangram puzzelstukken en coderingsblokken. Er kunnen veel verschillende spellen (apps) worden gespeeld met Osmo.

 

Les 1: Hallo Osmo

Niveau: O

Lesdoel:
* Je leert wat je kan met Osmo
* Je leert hoe je met Osmo moet omgaan

Materiaal:
* Ipad
* Ipad standaard
* Spiegel voor op de Ipad (rood)
* Osmo coding Awbie app
* Osmo coding Awbie code blokken
* Groene Leskaarten
* Wit blad (als onderlegger)
Les1 PDF bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Les 2: Tangram

Niveau: O

Lesdoel:
* Je leert patronen herkennen
* Je leert puzzels te maken door patronen van blokken te herkennen.

Materiaal:

* Ipad
* Ipad standaard
* Spiegel voor op de Ipad (rood)
* Osmo Tangram app
* Osmo Tangram blokken
* Gele Leskaarten
* Wit blad (als onderlegger)
Les 2 PFD bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Les 3: Fouten zoeken met Awbie

Niveau: OOO

Lesdoel:
* Je leert simpele fouten herkennen in een aantal achtereenvolgende stappen.
* Je leert het begrip debuggen kennen.

Materiaal:
* Ipad
* Ipad standaard
* Spiegel voor op de Ipad (rood)
* Osmo Coding Awbie app
* Osmo Coding Awbie code blokken
* Rode opdrachtkaarten
* Rode Leskaarten
* Wit blad (als onderlegger)
Les 3 PDF bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.