Selecteer een pagina

Op deze pagina zijn alle lessen en downloads te vinden voor de Bee-bot.
Als je verder naar beneden scrolt kun je per les alle benodigdheden vinden.

Met de Bee-Bot wordt het logisch denken gestimuleerd bij kinderen en leren ze de beginselen van het programmeren. De Bee-bot kunnen ze laten rijden door de knoppen boven op zijn rug te gebruiken. Naast de Bee-bot zelf zijn er verschillende attributen die gebruikt kunnen worden bij de lessen. Bij onderstaande lessen wordt gebruik gemaakt van de transparante mat met insteek vakken.

Les 2: Routes rijden

Niveau: O

Lesdoel:
* Je maakt kennis met het begrip algoritme.
* Je leert een bee-bot instructiekaart aflezen.
* Je leert hoe je zelf korte instructies kunt maken voor de bee-bot.

Deze les sluit aan bij de leerlijn programmeren: Algoritmes

Materiaal:
* Bee-bot
* Tablet (met qr-scanner) of laptop
* Gele leskaarten
* Gele routekaarten
* Groene pijlenkaarten
* Werkblad instructie bee-bot
* Les 2 PDF bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Les 3: Rijexamen

Niveau: OO

Lesdoel:
* Je leert hoe je een opdracht kunt opdelen in stappen.
* Je oefent met het maken van een algoritme.

Deze les sluit aan bij de leerlijn programmeren: Decompositie

Materiaal:
* Bee-bot
* Tablet (met qr-scanner) of laptop
* Transparante mat
* Wegen kaarten voor in de mat
* Rode leskaarten
* Rode opdrachtkaarten
* Groene pijlenkaarten
* Overzicht wegenkaarten transparantemat
* Les 3 PDF bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

Les 4: Zoek het setje

Niveau: OOO

Lesdoel:
* Je leert wat patronen zijn.
* Je leert patronen herkennen.

Deze les sluit aan bij de leerlijn programmeren: Patronen

Materiaal:
* Bee-bot
* Tablet (met qr-scanner) of laptop
* Transparante mat
* Patronenkaarten voor in de mat
* Oranje leskaarten
* Oranje opdrachtkaarten
Les 4 PDF Bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Les 5: De dierentuin

Niveau: OO

Lesdoel:
*Je leert wat een herhaling is.
* Je leert hoe de Bee-bot een route kan herhalen.

Deze les sluit aan bij de leerlijn programmeren: Herhaling

Materiaal:
* Bee-bot
* Tablet (met qr-scanner) of laptop
* Transparante mat
* Dierenkaarten voor in de mat
* Blauwe leskaarten
* Rechthoekige blauwe opdrachtkaarten
* Groene pijlenkaarten
Les 5 PDF bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Les 6: Zoek de fout

Niveau: OOO

Lesdoel:
* Je leert simpele fouten herkennen in een aantal achtereenvolgende stappen.
* Je leert het begrip debuggen kennen.

Deze les sluit aan bij de leerlijn programmeren: Fouten

Materiaal:
* Bee-bot
* Tablet (met qr-scanner) of laptop
* Transparante mat
* Letters voor in de mat
* Roze leskaarten
* Roze opdrachtkaarten
* Overzicht letterkaarten transparante mat
Les 6 PDF bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Les 7: Bee-bot spel

Niveau: OO

Lesdoel:
* Je leert het begrip voorwaarden kennen.
* Je leert welke acties horen bij een bepaald teken.

Deze les sluit aan bij de leerlijn programmeren: Voorwaarden

Materiaal:
* Bee-bot
* Tablet (met qr-scanner) of laptop
* Transparante mat
* Bee-botspel kaarten voor in de mat
* Paarse leskaarten
* Paarse symbolen kaart
* Pionnen
* Dobbelsteen
Les 7 PDF bestand leskaarten

Geluidsfragmenten:

1.

2.

3.

4.

5.

Algemene handleiding Bee-bot

Algemene handleiding lessen

Les 1
Les 2
Les 3
Les 4
Les 5
Les 6
Les 7